Filosofie

Solidariteit en vertrouwen vormen de basis van onze identiteit. Indaad staat voor toegankelijke zorg, zowel voor onze huidige cliënten als toekomstige. Uitgangspunt hierbij is het vertrouwen dat wij in onze cliënten, onze samenwerkingspartners én in onszelf hebben. Dit gaat uiteraard hand in hand met het vertrouwen dat onze cliënten en onze partners in ons hebben. Alleen samen kunnen wij de zorg verbeteren en zo goed mogelijk organiseren voor de cliënt.

In ons dagelijks werk houden wij ons steeds de drie speerpunten van Indaad voor ogen. Deze zijn voor ons een richtsnoer en bindmiddel tegelijk. Ze beschrijven hoe we met elkaar en onze omgeving omgaan. Onze speerpunten zijn: inleven, vernieuwen en waarmaken.

Onze dienstverlening is zoveel mogelijk ambulant, in de directe omgeving en laagdrempelig georganiseerd. Primair is deze dienstverlening ondersteunend van aard waarbij wordt geredeneerd vanuit de mogelijkheden tot zelfredzaamheid van cliënten. Dit betekent dat onze ondersteuning ook zoveel mogelijk in de wijk / de buurt van de cliënten aanwezig is. Hierbij streven wij naar een zo integraal mogelijke benadering.

Onze dienstverlening wordt altijd in samenspraak geleverd en is gericht op het verbeteren van de kwaliteit van het leven van de cliënt op alle leefgebieden, het bevorderen van zelfstandigheid en het vergroten van autonomie en positieve participatie van de cliënt in de samenleving.

Wij geloven namelijk dat iedereen mee kan doen en iedereen recht heeft om zijn talent te ontwikkelen en zijn plek te vinden in de samenleving. Hierbij hanteren wij het motto: wij geven niet op en wij geven niemand op.

Waar zijn wij actief

Indaad is actief in Amsterdam, Diemen, Aalsmeer, Haarlem, Hoofddorp en in de regio Zaanstreek – Waterland.

Indaad is in Amsterdam actief vanuit haar locaties aan de Jan Tooropstraat 44 en de Thorn Prikkerstraat 53, 55 en 89.  Deze locaties zijn centraal gelegen in de Amsterdamse wijk Overtoomse Veld en in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart. De dagbestedingslocatie van Indaad is gelegen aan de Cris Lebaustraat 4 te Amsterdam.

Onze locaties zijn gemakkelijk met het openbaar vervoer te bereiken; het metrostation Postjesweg ligt op 6 minuten loopafstand van onze locaties. NS Station Amsterdam Lelylaan (trams, bussen en treinen) ligt op 7 minuten loopafstand van onze locaties. Daarnaast bevinden er zich tramhaltes (lijn 1 en 17) en een bushalte (lijn 18) op maximaal 10 minuten lopen van onze kantoren.

Verder beschikken onze locaties over voldoende capaciteiten om mensen met een fysieke beperking te ontvangen.

Kijk ook op bijgevoegde kaartgegevens Google 2015 en klik op de plus of de min voor vergroten of verkleinen van de kaartgegevens.

Ons team

Bij de werving en selectie van onze medewerkers hebben wij de eigenschappen gevonden die Indaad de “flavour” geven waar we trots op zijn. Creativiteit, positiviteit, gedrevenheid, geduld, integriteit, humor en een hoog energieniveau. Daarnaast voldoen alle medewerkers aan onze kernwaarden. Uiteraard hebben al onze medewerkers een adequate MBO, HBO of WO-opleiding genoten die past bij onze dienstverlening.

Het team van Indaad is multidisciplinair ingericht, multicultureel, jong, flexibel en dynamisch. Het team van Indaad is gemiddeld 33 jaar oud. Voor elke cliënt maken onze teamleden een passend plan op alle leefgebieden. Door inzichten vanuit de verschillende disciplines uit het team samen te voegen zorgen wij voor een sluitende aanpak. Waar nodig maakt Indaad gebruik van haar netwerkpartners om dankzij hen alsnog te komen tot een sluitende aanpak.

Werken bij indaad

Wij zijn op zoek
…naar mensen die onze zeven kernwaarden begrijpen, omarmen en uitstralen. Geïnteresseerd?

Stuur een open sollicitatie naar info@indaad.nl en wij reageren zo snel mogelijk.

1. Overtref verwachtingen

Indaad wil de verwachtingen van haar cliënten, samenwerkingspartners en de directe omgeving van cliënten overtreffen. Indaad is geen standaard bedrijf, heeft geen standaard service en wil niet dat haar medewerkers gemiddeld zijn. Alles wat we doen, doen we op een Indaad manier (geen woorden maar daden). Hierbij hebben we écht impact op het leven van de mensen waarvoor en waarmee wij werken.

2. Wees anders

Indaad is goed op de hoogte van veranderingen en verschillen. Niet alleen in haar werkveld, maar ook rondom en bij cliënten. Wij omarmen deze veranderingen en verschillen door voortdurend op zoek te gaan naar manieren om het anders, beter of innovatiever te doen. Bij Indaad gaat het vooral om het open staan voor en aansluiten bij de sociale en culturele leefwereld van de cliënt. Door onze op maat gesneden trajecten helpen we onze cliënten om hun talenten en mogelijkheden te ontdekken, te ontwikkelen en optimaal in te zetten. Voor henzelf en voor hun omgeving. Door zelf ook anders te zijn ontstaan veranderingen waarmee wij succes boeken. Kortom, verschillen maken ons bijzonder!

3. Wees passievol en gedreven

Zonder passie geen leven en zonder gedrevenheid geen resultaat. Onze missie en onze dagelijkse daadkracht zijn onze inspiratie. ‘Niet opgeven’, ‘niemand opgeven’ en ‘gaan voor maximale ontwikkeling’ zitten in ons DNA, in onze vingertoppen. Medewerkers van Indaad zijn gepassioneerd en bevlogen door hetgeen zij doen voor en met de cliënt. Onze medewerkers zijn mensen die iedere dag onder het motto ‘live your passion’ aan de slag gaan. Het is dan ook gewoon leuk om met deze mensen te werken.

4. Wees bescheiden

Wij hebben Indaad opgericht voor onze cliënten en niet voor onze ego’s. Onze cliënten zorgen ervoor dat wij kunnen doen wat we doen. Dit mag dan ook niet vergeten worden. In onze zienswijze bestaan er al genoeg ego’s op de wereld. Wat er ook gebeurt, de medewerkers van Indaad hebben, houden en tonen altijd respect. Wij zijn niet arrogant en behandelen iedereen, van cliënten tot collega’s en van leveranciers tot samenwerkingspartners hetzelfde. Met respect.

5. Doe meer met minder

Indaad gelooft dat door hard werken en een stapje extra zetten resultaten geboekt worden die nodig zijn om succesvol te zijn, voor onszelf en voor de cliënt. Wij vieren deze successen dan ook met de cliënt. Het is namelijk altijd goed om stil te staan bij stappen die gezet worden in de ontwikkeling. Hoe relatief klein deze dan ook mogen zijn. Indaad let bij de uitvoering van haar werkzaamheden op de kleintjes, gaat creatief om met lagere budgetten en zorgt dat meer kan met minder. Hierbij is ons werk nooit af, kan het altijd beter en blijven wij innoveren.

6. Geef alles

Winnaars geven niet op en mensen die opgeven winnen niet. Geef dus alles wat je in je hebt in alles wat je doet. Zowel zakelijk als privé. Van hard werken en ervoor gaan is niemand slechter geworden. Indaad is het aan zichzelf en aan haar cliënten verplicht om er alles uit te halen en alles te doen wat tot onze mogelijkheden behoort.

7. Heb plezier en geniet

Indaad wil geen bedrijf zijn waar mensen met het lood in de schoenen aan het werk gaan. Bij Indaad moet je kunnen lachen om jezelf, om het bedrijf en om elkaar. Door jezelf te kunnen zijn en je veilig te voelen bij ons haal je het beste uit jezelf en uit anderen om je heen.